Παιδί και γυμναστική
Με τον ερχομό του καινούργιου χρόνου, τα παιδιά επιδόθηκαν σε πλήθος κινητικών δεξιοτήτων και παιχνιδιών χρησιμοποιώντας στεφάνια. Έπαιξαν το παιχνίδι «κόμπος», μια δεξιότητα που στόχο έχει την βελτίωση της ευλυγισίας, την οπτική αντίληψη, τον συγχρονισμό, τον συντονισμό, την ομαδικότητα και τη συνεργασία.
Παραθέτουμε αναλυτικά το πως παίζεται : τα παιδιά πιάνονται σε ένα κύκλο. Κάθε παιδί πιάνει το διπλανό του σφιχτά από το χέρι. Σε κάποιο σημείο του κύκλου μεταξύ δύο παιδιών τοποθετούμε ένα στεφάνι. Το στεφάνι πρέπει να περάσει από παιδί σε παιδί χωρίς να σπάσει ο κύκλος. Στη συνέχεια τοποθετούμε και δεύτερο στεφάνι.
Τα παιδιά ακόμα, αφού διάβασαν το παραμύθι «Μια πολύ πεινασμένη κάμπια» του Eric Carle, σχημάτισαν με στεφάνια την «Κουτσοκάμπια», μια δραστηριότητα που προάγει την ισορροπία, τον συντονισμό, τη μυϊκή ενδυνάμωση και την οπτική αντίληψη.
Τα μικρότερα παιδιά του σχολείου μας έκαναν, ακόμα, μουσικοκινητικά παιχνίδια με χαρτοπετσέτες με στόχο να χρησιμοποιήσουμε σε συνδιασμό με τη χαρτοπετσέτα το σώμα μας με διαφορετικούς τρόπους.
Στο μάθημα της γιόγκα τα παιδιά κατανόησαν ακόμα καλύτερα μέσα από βιωματικά παιχνίδια την κοιλιακή αναπνοή. Η κοιλιακή αναπνοή είναι η αναπνοή του νεογέννητου. Είναι το σημείο αναφοράς. Η κοιλιά συμβολίζει ένα συγκεκριμένο βασικό επίπεδο ύπαρξης: την ανάγκη για τροφή, για αισθήσεις. Από εκεί πηγάζει η πρώτη ασφάλεια. Η κοιλιακή αναπνοή δίνει ζωή σε αυτό το επίπεδο ύπαρξης, γειώνει.
Ακόμα είχαν την πρώτη τους επαφή με τα μάνταλα. Στα σανσκριτικά η λέξη μάνταλα σημαίνει κύκλος, βάση και ουσία. Σχημάτισαν asanes σε ζευγάρια προάγοντας έτσι τη συνεργατικότητα, το συγχρονισμό και την έννοια της ομάδας. Τέλος όλα τα παιδιά μαζί χρωμάτισαν ένα μεγάλο μάνταλα για τη τάξη τους.
Στό μάθημα των παραδοσιακών χορών τα παιδιά «χώρισαν» το σώμα τους σε δύο μέρη, την δεξιά και την αριστερή πλευρά μέσα από βιωματικές δραστηριότητες. Χόρεψαν στο κύκλο το τραγούδι «Γιάννη μου το μαντήλι σου» με αφορμή τη γιορτή του Αϊ Γιάννη αλλά και έκαναν μια πρώτη γνωριμία με τον χορό Ίσσο των Δωδεκανήσων.
Τέλος στο μάθημα του μπαλέτου τα κορίτσια συνεχίζουν να δουλεύουν σε ομάδα την ισορροπία τους, τον ρυθμό και την ελεύθερη σωματική έκφραση μέσα από κλασσικά αλλά και μοντέρνα μουσικά κομμάτια.
Σκοπός είναι να εμπλουτίζονται τα μαθήματα μας με όσο το δυνατόν περισσότερα ερεθίσματα, έτσι ώστε τα παιδιά να έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν περισσότερα πράγματα και να αναπτύξουν μια πολυσχιδή προσωπικότητα.
Γράφει η Μαρία Γαλίτη, γυμνάστρια, hatha yoga instructor