Η σημασία και η αναγκαιότητα των κινητικών δεξιοτήτων στα παιδιά προσχολικής ηλικίας.

omorfos-cosmos-paidikos-stathmos-1503a 

Σκοπός της Φυσικής Αγωγής στα παιδιά προσχολικής ηλικίας δεν είναι

η ανάπτυξη μεμονωμένων μυικών ομάδων αλλά η ολόπλευρη

κινητικότητα του σώματος με την πλήρη ενεργοποίηση του που οδηγεί

στη σωστή και ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού. Ο σκοπός αυτός

πραγματοποιείται μέσα απο κινητικές δεξιότητες. Οι κινητικές αυτές

δραστηριότητες είναι που θα προετοιμάσουν το παιδί και θα το

εισαγάγουν σταδιακά σε μια πιο σύνθετη κινητική απαίτηση όπως είναι

το παιχνίδι.

 

Η σημασία της κίνησης και των κινητικών δεξιοτήτων ήδη απο την

αρχαιότητα θεωρείται αναπόσπαστο στοιχείο για την ολόπλευρη

ανάπτυξη του παιδιού. Η κίνηση είναι αναπόσπαστο στοιχείο της ζωής

του μικρού παιδιού. Είναι το μέσο μάθησης για το παιδί. Με την

κατάκτηση του βαδίσματος,το παιδί περνα σε μια κινητική ελευθερία

που επεκτείνει το πεδίο της εμπειρίας του. Οι κινητικές δεξιότητες μέχρι

και την ηλικία των πέντε ετών είναι απαραίτητες και καθοριστικές για

την ωρίμανση και τον συντονισμό του νευρικού συστήματος του

παιδιού. Το παιδί μαζί με τη σωματική ανάπτυξη κατακτά τις αδρές

αλλά και τις λεπτές κινήσεις . Η ψυχολόγος Chephart αναφέρει οτι είναι

αδύνατο το παιδί να εξερευνά τον κόσμο μόνο με τα μάτια, κρατώντας

το σώμα τελείως αδρανές.Τονίζει οτι και τα μάτια εκτελούν κίνηση,αλλά

η συμμετοχή όλου του σώματος δονεί την ύπαρξη του. Το παιδί μέσω

της κίνησης βρίσκεται σε συνεχή αλληλεπίδραση με το περιβάλλον, γι

αυτό και αυθόρμητα αφομοιώνει σχήματα τα οποία χρησιμοποιεί για

να εξερευνήσει και να έχει νέες εμπειρίες. Η αφομοίωση αυτών των

κινητικών σχημάτων φέρνει το παιδί στην πρώτη γνώση. Η γνώση ξεκινά

με την κίνηση του σώματος. Ο άνθρωπος είναι φτιαγμένος για να

κινείται. Η κίνηση δημιουργεί ευκαιρίες για πετυχημένη μάθηση.

Κινητικές δεξιότητες είναι οι κινητικές δραστηριότητες που απαιτούν

νευρομυικό συντονισμό και έλεγχο μεγάλων και μικρών μυικών ομάδων

παράλληλα με συντονισμό αδρών και λεπτών κινήσεων.Σύμφωνα με

τον Schmidt κινητική δεξιότητα είναι η ικανότητα του παιδιού να φτάσει

στο τελικό αποτέλεσμα με τη μεγαλύτερη δυνατή επιτυχία,με τη

λιγότερη φυσική, πνευματική κατανάλωση ενέργειας και στον ελάχιστο

χρόνο που απαιτείται.

 

Οι κινητικές δεξιότητες σε παιδιά προσχολικής ηλικίας έχουν σαν

στόχο να επιφέρουν θετικές αλλαγές στο γνωστικό,συναισθηματικό και

ψυχοκινητικό τομέα των μαθητών.Το παρακάτω σχεδιάγραμμα δείχνει

τη σειρά ανάπτυξης των χαρακτηριστικών εκείνων τα οποία είναι

αναγκαία για να φτάσει το παιδί στο τελευταίο επίπεδο, αυτό της

δημιουργικής κίνησης:

Αντιληπτικές ικανότητες

  • Κιναισθητική αντίληψη
  • Οπτική αντίληψη
  • Ακουστική αντίληψη
  • Αντίληψη μέσω της αφής
  • Ικανότητες συντονισμού.

Σωματικές ικανότητες

  • Αντοχή
  • Δύναμη
  • Ευλυγισία
  • Ευκινησία

Κινητικές δεξιότητες

  • Απλές προσαρμοστικές δεξιότητες
  • Σύνθετες προσαρμοστικές δεξιότητες
  • Περίπλοκες προσαρμοστικές δεξιότητες

Μη λεκτική επικοινωνία

  • Εκφραστική κίνηση

-στάσεις και κινήσεις του σώματος

-χειρονομίες

-εκφράσεις προσώπου

  • Ερμηνευτική κίνηση

-αισθητική κίνηση

-δημιουργική κίνηση

Κινητική δημιουργικότητα.

*Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε το site του παιδικού σταθμού μας, ή επικοινωνήστε μαζί μας εδώ.


Δημοσιεύστε ένα Σχόλιο

Το email σας ποτέ δεν δημοσιεύτε η μοιράζετε. Τα απαραίτητα πεδία έχουν *

*
*