Ανακαλύπτοντας την κλίση του παιδιού

painting-807992_960_720

Όλα τα παιδιά μπορούν να παρουσιάσουν ιδιαίτερες δεξιότητες ή ταλέντα σε έναν ή παραπάνω τομείς. Το κατάλληλο περιβάλλον και η ευκαιρία να εκτεθούν στα ερεθίσματα, αποτελούν την απαρχή για να εμπλακούν στις αντίστοιχες δραστηριότητες. Το «δυνατό σημείο» του κάθε παιδιού είναι αυτό που θα χαρακτηρίζαμε ως έμφυτη ειδική ικανότητα σε έναν ή περισσότερους τομείς, ως ένδειξη ενός προτερήματος που του ανεβάζει την αυτοπεποίθηση και του ξυπνά το ενδιαφέρον για καινούριες δραστηριότητες. Σκοπός μας, λοιπόν, είναι να τα βοηθήσουμε να ανακαλύψουν από νωρίς τα ταλέντα τους!

Ακούγοντας πρώτα τις προτιμήσεις των παιδιών και λαμβάνοντας υπόψη τις επιθυμίες και τα «θέλω» τους, δίνουμε τον χώρο και τον χρόνο στο παιδί να εκφράσει αυτό που του αρέσει και με το οποίο θα ήθελε να ασχοληθεί.  Συνήθης είναι η πρώτη επαφή με δραστηριότητες όπως η μουσική και ο χορός, καθώς ο ρυθμός και η αρμονία επηρεάζουν τον συναισθηματικό κόσμο των παιδιών και τα βοηθά στην ανάπτυξη και διαμόρφωση μιας ισορροπημένης προσωπικότητας.

Παρόλα αυτά το ταλέντο δεν είναι πάντα κάτι οφθαλμοφανές, καθώς επίσης υπάρχουν και περιπτώσεις που το παιδί δεν εκδηλώνει κάποια ιδιαίτερη επιθυμία ή κάποιο συγκεκριμένο ενδιαφέρον. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ένας καλός οδηγός για να καταλάβουμε την κλίση του παιδιού, είναι η παρατήρηση της συμπεριφοράς του, που θα δώσει κάποια ίχνη ενός υποπτευόμενου ταλέντου. Μερικά από όσα κάνει το παιδί καθημερινά μπορεί να αποτελούν ενδείξεις μίας ιδιαίτερης ικανότητας στην επικοινωνία, την οργάνωση, τη στρατηγική ή άλλους τομείς, που σίγουρα μια μέρα θα του φανούν πολύ χρήσιμοι. Ακριβώς σε αυτό το σημείο οι γονείς πρέπει να παρέμβουν προσφέροντας τα απαραίτητα «όπλα» για να τους εξελίξουν.

Όμως σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να υπάρχει ένα μέτρο  στην προσφορά αγαθών και επιλογών προς το παιδί, ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος υπερφόρτωσης του παιδιού με πολλές δραστηριότητες. Από τη μια μεριά, η υπερβολική απασχόληση του παιδιού με εξωσχολικές δραστηριότητες δεν δίνει στο ίδιο το παιδί το χρόνο να ανακαλύψει τις κλίσεις του και να τις εξελίξει,  ενώ από την άλλη, η συνεχής μεταπήδηση από τη μια δραστηριότητα στην άλλη βάζουν το ίδιο το παιδί σε έναν συνεχή αγώνα, όπου καταλήγει να τρέχει για να τα προλάβει όλα, με αποτέλεσμα να αγχώνεται.

Συμπεραίνοντας λοιπόν, πρέπει πάντα να έχουμε υπόψη ότι η ευχαρίστηση, η διασκέδαση και η επαφή του παιδιού με συνομήλικους αποτελούν τα κίνητρα για την περαιτέρω ενασχόλησή του με κάποια δραστηριότητα, που τελικά θα το βοηθήσει να εξελίξει τα ταλέντα του.


Δημοσιεύστε ένα Σχόλιο

Το email σας ποτέ δεν δημοσιεύτε η μοιράζετε. Τα απαραίτητα πεδία έχουν *

*
*